Režie: Robert Zemeckis
Žánr: Drama,komedie, romantický
Země: USA
Rok: 1994
Délka: 142 minut

Hlavní Herci: Tom Hanks, Robin Wright, Gary Sinise, Mykelti Williamson, Sally Field

Téma: Film je natočený podle stejnojmenné knihy. Vypráví příběh Forresta Gumpa, mužem s IQ pod 70a jeho neobvyklého života a zážitkách. Forrest se setkává s různými historickými osobami a prožívá významné historické událostí, o jejíž významu nemá sebemenší pojetí. Příběh se odehráva převážně v USA ve 2. polovině 20. století., s humorem, nadsázkou a obrovským nadhledem vypráví o těchto událostech.

Můj Názor: Tak myslím, že každý zná Forresta.Musím se přiznat, že ještě minulý rok jsem ho snad neviděla. Tak jsme to hned napravila, a taky jako hodně lidí jsem na konci zase brečela. Film je opravdu udělaný jinak než kniha, má tam větší romantickou zápletku s jiným, mnohem smutnějším koncem, který k filmu prostě patří. Tom Hanks v tomto filmu podal opravdu bravurní výkon, a myslím že film je i dobře česky nadabován. Určitě patří k mým nejoblíbenějším filmům a plně chápu proč má na CSFD tak dobré hodnocení. Tento film vždy pohladí po duši a rozesměje, možná vás zamrzí trochu osud hrdiny a budete chtít( jako já/ ho pevně obejmout na utěšení. Krásná Jenny a dokonalý poručík Dan, maminka se svýma životními moudry, a to celé pojato podmanivým hlasem vypravěče. Nádhera.

V celém článku trailer a plakáty

Mezi zdmi (Entre les murs)

15. dubna 2011 v 22:41 | Strangeb
Režie:
Žánr:
Země:
Délka:
Rok:
Laurent Cantet
Drama
Francie
128 min.
2008
O filmu:
Žáci střední školy v jedné z problematických pařížských čtvrtí vedou dialogy s učitelem prosazujícím neobvyklé výchovné metody. Film byl natočen dle autobiografického románu Francoise Bégaudeaua, který si také společně se skutečnými učiteli a žáky ve filmu zahrál.
oficiální text distributora
Můj názor:
K tomuto filmu jsme přišel tak, že jsme v noci nemohl usnout, a koukal jsem se na televizi. Sice jsem měl jit druhý den ráno do školy, ale tento film mě natolik zaujal, že jsem nešel spát a koukal se na to až někdy do 00:30. Mám strašně moc rád tyhle ty nekomerční, nezávazné filmy, většinou, když vypráví o "skutečných" lidech, což tento film do posledního bodu splňuje. Až na hlavního učitele zde nehraje žádný herec. Všichni žáci, co můžete ve filmu vidět, nebyli vybráni na žádném kástingu. Kdo chtěl, mohl si zahrát, protože se to odehrávalo na jejich škole. I když tento dvouhodinový film byl takřka o ničem, nepřestane vás bavit. Ty rozhovory mezi žáky a učitelem mě opravdu bavily a rád jsem je poslouchal a nebyl jsem asi sám, protože tento film byl nominován na Oscara. Pokud tedy patříte mezi to náročnější publikum, tak vám ho jedině doporučuju, nejlepší to je v původním znění s českými titulky.
Pod perexem trailer a plakát.

Předtucha (Yogen)

20. března 2011 v 20:44 | Strangeb
RežieNorio Tsuruta
ŽánrHoror
ZeměJaponsko
Dělka95 min.
Rok2004
Téma
Film je o tom, jak jednou muž objeví novinový článek, kde je napsaná smrt jeho dcery při autonehodě, a to se také posléze stane. Tyto novinové články se mu začnou objevovat pořád dokola, pokaždé se vyplní a on se snaží o to, aby smrti předešel.

Oficiální text distributora
,,Další z úspěšných japonských hororů, které ovládly západní svět. Předtucha, vás zavede do světa nadpřirozena, které se dotkne každého nervu vašeho těla. Hideki Satomi je profesor, jehož život je obrácen vzhůru nohama poté, co najde útržek novin s oznámením o úmrtí jeho dcery. Ta opravdu zemře při autonehodě. Tři roky po této tragédii jsou její rodiče stále naprosto zničeni, ale život jim do cesty připraví další nástrahy v podobě novinových článků předpovídajících smrt jejich přátel. Podaří se jim tentokrát změnit osud?"

Můj názor
Tento film jsem viděl asi 1-2 roky zpátky a docela se mi líbil. Líbí se mi japonské filmy, ne jen proto, že mi připadají Japonci děsiví, ale celkově mají dobrý smysl pro horor a jeho příběh. Vždyť právě Japonci vymysleli a natočili první předlohu pro film Kruh, který se stal klasikou, nebo Temné vody (pro oba dva napsal scénář můj oblíbený spisovatel Kodži Suzuki). Tento film je poměrně nevinný, a nejde zde ani tolik o to, aby jste se lekli, ale pronikli do děje hlavního hrdiny. Nevím, jak to nazvat, asi romantické, mi připadá jeho počínání. Celou dobu se snaží vrátit zpátky, aby zachránil svoji dceru a nakonec ji přece jen zachrání, ale za jakou cenu. Neříkám, že je to nějaký doják, u kterého by jste brečeli, och, on je tak statečný, ale možná by k tomu někdo nemusel mít daleko. Pokud zrovna nemáte co dělat, tak vám doporučuju, aby jste si zašli do ochodu, koupili si popcorn a kofolu, doma si udělali pohodlí a pěkně se na ten film podívali.
Trailer a plagáty pod perexem